بررسی مقایسه ای استفاده از روش رایج سیستم Navigation دربازسازی شکستگی های جدید و قدیمی استخوان گونه (ZMC ) و اربیت
خلاصه ضرورت اجرای طرح
با توجه به موقعیت استخوان گونه درناحیه سروصورت (بی دفاع) شکستگی گونه همواره جزء شدیدترین شکستگی های ناحیه سر و صورت می باشد این آمار با توجه به میزان بالای تصادفات بیشتر از سایر نقاط جهان می باشد.
از طرفی موقعیت این استخوان به یکی از عوامل تضمین زیبایی و قرینگی در صورت است به طوریکه کوچکترین ناهماهنگی و ناقرینگی چه به صورت اکتسابی ناشی از تروماو چه به صورت مادرزادی به راحتی قابل مشاهده می باش . شکستگی های ناحیه گونه، برخلاف شکستگی های سایر استخوان های سر وصورت در تمام موارد بیشتر باید به موقعیت صحیح هرسه خط شگستگی (ریم تحتانی اربیت، سوچور زایگوماتیکو فرونتال، باترس زایگوما ) توجه بشود و این موقعیت صحیح حاصل گردد. مسلماً حصول چنین امری ساده نخواهد بود و دربسیاری ازموارد علیرغم دقت و جااندازی صحیح نواحی شکستگی (با دید طراح) بعد ازجراحی، بعد از جراحی متخصص ناقرینگی درناحیه مشاهده می شود.
ازطرفی دیگر دربیماران که بلافاصله بعد از تروما تحت عمل جراحی قرار می گیرند به علت تورم و ادم زیاد درناحیه دید جراح نیز می تواند کمک کننده باشد و حتی توصیه به تعویق انداختن این جراح تازمان کاهش تورم می گردد. با پیشرفت تجهیزات دقیق پزشکی استفاده از این علوم نوین دراین زمینه نیز ضروری به نظر می رسد.
سیستم Navigatin که شاید برای اولین بار درجراحی مغز واعصاب مورد استفاده قرار گرفت اکنون جای خودرا درسایر رشته ها نیز بازکرده است. درزمینه جراحی فک وصورت استفاده قرار گرفت اکنون جاری خودرا درسایر رشته ها نیز بازکرده است. درزمینه جراحی فک وصورت استفاده از این سیستم در جراحی ارتوگناتیک، پاتولوژی و بازسازی ها ، ایمپلنت و ... رو به گسترش است و پیشرفت است. در این راستا برآن شدیم تا بتوانیم استفاده از این نوآوری را با توجه به جوان بودن آن درکشورمان، در زمینه تروماهای فک وصورت و به خصوص شکستگی های گونه گسترش دهیم.
از طرفی موقعیت این استخوان به یکی از عوامل تضمین زیبایی و قرینگی در صورت است به طوریکه کوچکترین ناهماهنگی و ناقرینگی چه به صورت اکتسابی ناشی از تروماو چه به صورت مادرزادی به راحتی قابل مشاهده می باش . شکستگی های ناحیه گونه، برخلاف شکستگی های سایر استخوان های سر وصورت در تمام موارد بیشتر باید به موقعیت صحیح هرسه خط شگستگی (ریم تحتانی اربیت، سوچور زایگوماتیکو فرونتال، باترس زایگوما ) توجه بشود و این موقعیت صحیح حاصل گردد. مسلماً حصول چنین امری ساده نخواهد بود و دربسیاری ازموارد علیرغم دقت و جااندازی صحیح نواحی شکستگی (با دید طراح) بعد ازجراحی، بعد از جراحی متخصص ناقرینگی درناحیه مشاهده می شود.
ازطرفی دیگر دربیماران که بلافاصله بعد از تروما تحت عمل جراحی قرار می گیرند به علت تورم و ادم زیاد درناحیه دید جراح نیز می تواند کمک کننده باشد و حتی توصیه به تعویق انداختن این جراح تازمان کاهش تورم می گردد. با پیشرفت تجهیزات دقیق پزشکی استفاده از این علوم نوین دراین زمینه نیز ضروری به نظر می رسد.
سیستم Navigatin که شاید برای اولین بار درجراحی مغز واعصاب مورد استفاده قرار گرفت اکنون جای خودرا درسایر رشته ها نیز بازکرده است. درزمینه جراحی فک وصورت استفاده قرار گرفت اکنون جاری خودرا درسایر رشته ها نیز بازکرده است. درزمینه جراحی فک وصورت استفاده از این سیستم در جراحی ارتوگناتیک، پاتولوژی و بازسازی ها ، ایمپلنت و ... رو به گسترش است و پیشرفت است. در این راستا برآن شدیم تا بتوانیم استفاده از این نوآوری را با توجه به جوان بودن آن درکشورمان، در زمینه تروماهای فک وصورت و به خصوص شکستگی های گونه گسترش دهیم.
مجری: علیرضا پرهیز
سال شروع: 1392
وضعیت طرح: بایگانی شده دانشکده/مرکز (طرح)
ارسال به دوستان